четвртак, 16. април 2015.

Uvod Velika nagrada Bahreina

Samo nedelju dana posle trke u Kini, karavan Formule 1 seli se na Bliski istok. Puno posla za mehaničare i kompletno tehničko osoblje. Bahrein, znači veće temparature, trenutno je oko 370 C u hladovini. Za vozače i njihove bolide veće naprezanje.

Staza Manama-Sakhir
Ponovo se dovodi u pitanje pouzdanost na visokim temparaturama kao i psihofizička izdržljivost vozača. Polako, ali sigurno psihološki rat između Hamiltona i Rosberga se rasplamsava, dok Sebastian Vettel i Kimi Raikkonen u Ferrariju čekaju na svojih pet minuta. Tu su naravno i oba vozača Williamsa, Massa i Bottas, kao i Lotus, koji polako staje na noge, upoznavajući novi pogonski sklop koji je promenio. Timovi sa Renault motorima, su pod znakom pitanja.
Staza Manama-Sakhir, dužine 5412 metara, nalazi se okružena pustinjom. To znači da je staza samo na idealnoj putanji čista, i da svako napuštanje iste pred krivinu ali i nakon izlaska iz nje, predstavlja opasnost da vozač izgubi kontrolu nad automobilom. Zadnji pneumatici su posebno opterećeni, što u timu Ferrari predstavlja prednost, kao i veće temparature. Sa četiri snažna ubrazanja do preko 300 km/h, kao i dosta sporih krivina, staza spada u srednje brze. Posebno je na ispitu materijal. Motori zbog velikog dela pod „punim gasom“, (treba obezbeditu čist vazduh za motor), zatim, dosta kočenja, dovode na granicu izdržljivosti karbonske diskove kao i pločice. Tokom treninga i kvalifikacija, prijanjanje bolida za asfalt postaje bolje. Jedina opasnost preti od stalnog peska koji vetrovi na nanose na stazu. Van idelane putanje, je klizavo a to predstavlja otežavajuću okolnost za manevar obilaženja protivnika.

Podešavanje automobila, „set up“ zahteva oštriji položaj krilca na spojlerima zbog mnogo krivina koje zahtevaju potisak automobila na podlogu, posebno zbog zadnjih, pogonskih točkova ali i kočenja. Usisnici za vazduh kočnica , zbog viših temparatura, nešto su veći nego na drugim stazama. Da bi se poboljšala trajektorija u sporim krivinama a samnjila potrošnja pneumatika, tehničari imaju više posla oko povećanja hoda zadnjih amortizera. Zbog temparaturne razlike između starta i cilja trke, koji može biti i do 150 C, može lako doći do promene odnasa snaga na stazi.
Dužina staze
5412 m
Broj krugova
57
Dužina trke
308,238 km
Broj krivina (levih / desnih)
15 (devet / šest )
Udaljenost starta od I. Krivine
400 m
Dužina prolaza kroz boks
  480 m
Deo staze sa punim gasom
70 %

Нема коментара:

Постави коментар