Samo nedelju dana posle trke u Kini, karavan Formule
1 seli se na Bliski istok. Puno posla za mehaničare i kompletno tehničko
osoblje. Bahrein, znači veće temparature, trenutno je oko 370 C u
hladovini. Za vozače i njihove bolide veće naprezanje.
![]() |
Staza Manama-Sakhir |
Ponovo se dovodi u pitanje pouzdanost na visokim
temparaturama kao i psihofizička izdržljivost vozača. Polako, ali sigurno
psihološki rat između Hamiltona i Rosberga se rasplamsava, dok Sebastian Vettel
i Kimi Raikkonen u Ferrariju čekaju na svojih pet minuta. Tu su naravno i oba
vozača Williamsa, Massa i Bottas, kao i Lotus, koji polako staje na noge,
upoznavajući novi pogonski sklop koji je promenio. Timovi sa Renault motorima,
su pod znakom pitanja.
Staza Manama-Sakhir, dužine 5412 metara, nalazi
se okružena pustinjom. To znači da je staza samo na idealnoj putanji čista, i
da svako napuštanje iste pred krivinu ali i nakon izlaska iz nje, predstavlja
opasnost da vozač izgubi kontrolu nad automobilom. Zadnji pneumatici su posebno
opterećeni, što u timu Ferrari predstavlja prednost, kao i veće temparature. Sa
četiri snažna ubrazanja do preko 300 km/h, kao i dosta sporih krivina, staza
spada u srednje brze. Posebno je na ispitu materijal. Motori zbog velikog dela
pod „punim gasom“, (treba obezbeditu čist vazduh za motor), zatim, dosta
kočenja, dovode na granicu izdržljivosti karbonske diskove kao i pločice. Tokom
treninga i kvalifikacija, prijanjanje bolida za asfalt postaje bolje. Jedina
opasnost preti od stalnog peska koji vetrovi na nanose na stazu. Van idelane
putanje, je klizavo a to predstavlja otežavajuću okolnost za manevar obilaženja
protivnika.
Podešavanje automobila, „set up“ zahteva oštriji
položaj krilca na spojlerima zbog mnogo krivina koje zahtevaju potisak
automobila na podlogu, posebno zbog zadnjih, pogonskih točkova ali i kočenja.
Usisnici za vazduh kočnica , zbog viših temparatura, nešto su veći nego na drugim
stazama. Da bi se poboljšala trajektorija u sporim krivinama a samnjila
potrošnja pneumatika, tehničari imaju više posla oko povećanja hoda zadnjih
amortizera. Zbog temparaturne razlike između starta i cilja trke, koji može
biti i do 150 C, može lako doći do promene odnasa snaga na stazi.
Dužina staze
|
5412 m
|
Broj
krugova
|
57
|
Dužina trke
|
308,238 km
|
Broj krivina (levih / desnih)
|
15 (devet / šest )
|
Udaljenost starta od I. Krivine
|
400 m
|
Dužina prolaza kroz boks
|
480 m
|
Deo staze sa punim gasom
|
70 %
|
Нема коментара:
Постави коментар