Pred evropsku turneju trka, Renault očekuje težak posao. Svedoci smo da
početak ovogodišnje sezone trka Formule 1 za francusku fabriku motora, nije
počeo kako su oni pčekivali. Po ocenama stručnjaka, ova godina je lošija u poređenju
sa prošlom, kada su francuski tehnički „kuvari“, loše pripremili svoj V6 turbo
agregat sa elektro jedinicom.
![]() |
Klip sa "osiguračem" - glavni uzrok stradanja Renault motora |
Ipak, prošlogodišnje tri pobede Daniel Ricciarda su koliko toliko ublažile
tehničke probleme pogonske jedinice. Ovo godine je još gora situacija. Pitanje
na koje svi traže odgovor jeste: zašto je to tako?
U zimskom periodu, sa iskustvom od godinu dana, tehničari su pripremali
agregate za ovu sezonu ali sa većim pritiskom nadpunjenja, višim obrtajima –
ukratko sa više snage i obrtnog momenta uz istu potrošnju goriva. To je
neverovatno dostignuće tehničara u tehnološkom sportu kakav je Formula 1.
Međutim, veći broj „koja“ znači veće opterećenje za motor, veće
temparature a u uslovima striktno ograničenih testova, praktično je teško
napraviti tako veliki pomak bez testova koji bi eliminisali tehničke probleme.
Na trci u Bahreinu, samo 200 metara delilo je Ricciarda od trke bez
problema. „Kapitalni“ kvar motora sa oblakom dima, ponovo je bacio u nemilost
inženjere Renaulta. Ipak ovog puta tim Red Bull (ali i Toro Rosso) primetno su
smanjili svoju retoriku i na tehničke probleme reagovali mnogo suptilnije nego
pre mesec-dva. Primetna je nervoza praćena je nezadovoljstvom, međutim do pre
dve sezenoe šampionska ekipa Red Bull je rekla da će zajedničkim snagama
prevazići novonastale tehničke probleme.
Kao i kod Max Vestappenovog kvara za VN Kine, i Danielov kvar su iste
prirode. Problem sa klipovima. Da podsetim, Renault koristi klipove austrijske
kompanije Pankl. U oba slučaja kvar je izazvalo pucanje sigurnosnog šrafa koji
vezuje klip sa klipnjačom.
Нема коментара:
Постави коментар