понедељак, 27. април 2015.

Dossier: Renault mizerija

Pred evropsku turneju trka, Renault očekuje težak posao. Svedoci smo da početak ovogodišnje sezone trka Formule 1 za francusku fabriku motora, nije počeo kako su oni pčekivali. Po ocenama stručnjaka, ova godina je lošija u poređenju sa prošlom, kada su francuski tehnički „kuvari“, loše pripremili svoj V6 turbo agregat sa elektro jedinicom.

Klip sa "osiguračem" - glavni uzrok stradanja Renault motora
Ipak, prošlogodišnje tri pobede Daniel Ricciarda su koliko toliko ublažile tehničke probleme pogonske jedinice. Ovo godine je još gora situacija. Pitanje na koje svi traže odgovor jeste: zašto je to tako?

U zimskom periodu, sa iskustvom od godinu dana, tehničari su pripremali agregate za ovu sezonu ali sa većim pritiskom nadpunjenja, višim obrtajima – ukratko sa više snage i obrtnog momenta uz istu potrošnju goriva. To je neverovatno dostignuće tehničara u tehnološkom sportu kakav je Formula 1.

Međutim, veći broj „koja“ znači veće opterećenje za motor, veće temparature a u uslovima striktno ograničenih testova, praktično je teško napraviti tako veliki pomak bez testova koji bi eliminisali tehničke probleme.

Na trci u Bahreinu, samo 200 metara delilo je Ricciarda od trke bez problema. „Kapitalni“ kvar motora sa oblakom dima, ponovo je bacio u nemilost inženjere Renaulta. Ipak ovog puta tim Red Bull (ali i Toro Rosso) primetno su smanjili svoju retoriku i na tehničke probleme reagovali mnogo suptilnije nego pre mesec-dva. Primetna je nervoza praćena je nezadovoljstvom, međutim do pre dve sezenoe šampionska ekipa Red Bull je rekla da će zajedničkim snagama prevazići novonastale tehničke probleme.

Kao i kod Max Vestappenovog kvara za VN Kine, i Danielov kvar su iste prirode. Problem sa klipovima. Da podsetim, Renault koristi klipove austrijske kompanije Pankl. U oba slučaja kvar je izazvalo pucanje sigurnosnog šrafa koji vezuje klip sa klipnjačom.

Нема коментара:

Постави коментар