четвртак, 23. април 2015.

Dupli štab za uspeh

Forrula 1 je vrh automobilskog sporta. Tehnologija je imperativ za uspeh na stazi. Ko pre ovlada novim tehnološkim znanjima ali ih sto pre počne da primenjuje, uspeh dolazi sigurno. Sa druge starne konkurencija nikada nespava. Stalan „juriš“ za novim tehničkim rešenjima, koja moraju da sazreju što pre kako bi bila primenjena na trkama, jedan su od glavnih razloga uspeha. Ali dešavalo se i obratno, bilo je neuspeha.

Natpis u sedištu tima Mercedes-AMG

Stoga nije za čuđenje da je u "najbržem cirkusu na Svetu“ primena kompjutera, animacija, simulacija je u velikoj ekspanziji. Naravno, ne treba zanemariti ni Internet, jer se preko njega milioni informacija neprekidno šalju u sedište timova. Tu se pod budnim okom inženjera, tehničara, aerodinamičara i drugih stručnih lica neprekidno analiziraju, upoređuju parametri u pokušaju naći još bolja rešenja. Poznato je da je broj ljudi koji sme da bude prisutan na svakoj trci ograničen. Iz prostog razloga svaki tim ima svoj boks koji je fizički ogražen i nemoguće je tu smestiti stotinak ili više ljudi. Zato su se pojedini timovi dosetili, pa su u svojim fabričkim postrojenjima napravili kontrolne sobe iz koga se paralelno (pored ekipe na samoj stazi) prate dešavanja na trkama (naravno tu su i slobodni treninzi, kvalifikacije.



"Kontrolna soba" - 20 tehničara budno prati  trku preko monitora
Osnivač tima Ferrari, slavni Enzo je iz svoje radne sobe u Maranellu pratio trke putem televizisjkog aparata. na neki način on je bio pionir. Danas se to radi gledanjem u desitine monitora, konekcijom na Internet, gde se prikupljaju podaci o radu svih relevaqntnih sklopova na samom automobilu. Nedovoljno je poznato, da jedan bolid Formule 1 može imati i 200 (!) senzora koji obavljaju merenja i putem radio veze se prenose na „zid“ pored same staze, gde se uvek nalazi sedam, osam ključnih ljudi svake ekipe. Ekipa Mercedes-AMG otišla je korak dalje. U sedištu tima instalirali su „kontrolnu sobu“ gde 20 ljudi burno motri na monitore, prateći parametre svih komponenti na automobilu u cilju pravljenja što boljih performansi istog.

Нема коментара:

Постави коментар