уторак, 14. април 2015.

Dossier: Reanult – turbo nit koja nedostaje

Za razliku od prošle godine, francuski proizvođač pogonskih jedinica ove sezone ima većih problema nego kada je uvedena „hibridna formula“. Prošlogodišnji početak sezone, bio je težak za Renault ali na kraju tri pobede Daniel Ricciarda su povratile poljuljani ugled Francuza.

Sedište fabrike Viry Chatillion

Reanault - pionir turbo ere: "najbži žuti čajnik"
Sa godinu dana iskustva, novim motorom, bolje rečeno prepravljenim agregatom od prošle godine, na tri prve trke ove godine videli smo mnogo veće kvarove motora iz Viry Chatilliona. Kao je to moguće? Neke stvari Renault neradi kao bi trebalo. Klipove kao i turbo punjač, dobija od austrijskog dobavljača. Motore projektuje, proizvodi i testira u Francuskoj a zatim ih transportuje za Veliku Britaniju. Tamo se ugrađuju u automobile ekipa koje, koriste njihovu pogonsku jedinicu. U slučaju tehničkih problema – vraćaju agregate u Francusku, tamo se traži uzrok kvara a to sve košta novca i vremena.
Kada se porede dva agregata iz dve različite godine, noviji ima modifikovane komponente, koje su uglavnom manjih dimenzija, jer to je osnovna premisa svakog aerodinamičara da što manje delove inkorporira u šasiju i „telo“ svakog bolida. Što su komponenete manjih dimenzija, svaka od njih reaguje drugačije prvenstveno na zagrevanje a ne treba zanemariti ni činjenicu, krajnje kontrole svekog dela.

Pionir u turbo motorima, Reanult je daleke 1977. godine prvi krenuo u turbo revoluciju Formule 1. Prve dve godine, imali su velikih problema što se tiče pozdanosti motora, (snage je bilo!) pa su ih kolege nazivale svakakvim imenima. Najdalje je otišao Ken Tyrrell, vlasnik tadašnjeg tima, koji je automobile Renault prozvao „najbrži žuti čajnik“! Renaultovi ajutomobili, tradicionalno su bili obojeni žutom bojom. Do sredine osamdesetih godina, nekoliko puta su bili na domaku da osvoje titulu ali im je uvek izmicala za nijansu ili neku nit koja im je nedostajala. Karajem osamdesetih, vratili su sa sa atmosferskim motorom i bili nekoliko sezona neprikosnoveni. Zatim četiri uzastopne titule Red Bulla (ponovo atmosferski agregat) govore da Francuzi znaju da naparave vrhunski motor. Izgleda samo atmosferski a kada je reč o tubo agregatimata to im ne ide baš od ruke.

Нема коментара:

Постави коментар