Za razliku od prošle godine, francuski proizvođač
pogonskih jedinica ove sezone ima većih problema nego kada je uvedena „hibridna
formula“. Prošlogodišnji početak sezone, bio je težak za Renault ali na kraju
tri pobede Daniel Ricciarda su povratile poljuljani ugled Francuza.
 |
Sedište fabrike Viry Chatillion |
 |
Reanault - pionir turbo ere: "najbži žuti čajnik" |
Sa godinu dana iskustva, novim motorom, bolje
rečeno prepravljenim agregatom od prošle godine, na tri prve trke ove godine
videli smo mnogo veće kvarove motora iz Viry Chatilliona. Kao je to moguće? Neke
stvari Renault neradi kao bi trebalo. Klipove kao i turbo punjač, dobija od
austrijskog dobavljača. Motore projektuje, proizvodi i testira u Francuskoj a
zatim ih transportuje za Veliku Britaniju. Tamo se ugrađuju u automobile ekipa
koje, koriste njihovu pogonsku jedinicu. U slučaju tehničkih problema – vraćaju
agregate u Francusku, tamo se traži uzrok kvara a to sve košta novca i vremena.
Kada se porede dva agregata iz dve različite
godine, noviji ima modifikovane komponente, koje su uglavnom manjih dimenzija,
jer to je osnovna premisa svakog aerodinamičara da što manje delove inkorporira
u šasiju i „telo“ svakog bolida. Što su komponenete manjih dimenzija, svaka od
njih reaguje drugačije prvenstveno na zagrevanje a ne treba zanemariti ni
činjenicu, krajnje kontrole svekog dela.
Pionir u turbo motorima, Reanult je daleke 1977. godine
prvi krenuo u turbo revoluciju Formule 1. Prve dve godine, imali su velikih
problema što se tiče pozdanosti motora, (snage je bilo!) pa su ih kolege
nazivale svakakvim imenima. Najdalje je otišao Ken Tyrrell, vlasnik tadašnjeg
tima, koji je automobile Renault prozvao „najbrži žuti čajnik“! Renaultovi
ajutomobili, tradicionalno su bili obojeni žutom bojom. Do sredine osamdesetih
godina, nekoliko puta su bili na domaku da osvoje titulu ali im je uvek izmicala
za nijansu ili neku nit koja im je nedostajala. Karajem osamdesetih, vratili su
sa sa atmosferskim motorom i bili nekoliko sezona neprikosnoveni. Zatim četiri
uzastopne titule Red Bulla (ponovo atmosferski agregat) govore da Francuzi
znaju da naparave vrhunski motor. Izgleda samo atmosferski a kada je reč o tubo
agregatimata to im ne ide baš od ruke.
Нема коментара:
Постави коментар