петак, 10. април 2015.

Uvod u VN Kine

Najmnogoljudnija zemlja na Svetu nije mogla a da nepodlegne čarima vrhunskog automobilskog sporta. Od 2004. godine kada se vozi „gran pri“ Kine, svedoci smo izuzetno zaninljivih duela na stazi dužine, skoro 5,5 km sa dugačkim pravcima ali i sa sporim krivinama. U predgrađu Šangaja, nemački „glavni“ dizajner za staze u Formuli 1 – Herman Tilke projektovao je stazu koja za timove ali i vozače nije nešto preterano „simpatična“, posebno za strane vozače, kojima nije dozvoljeno da iznajmljuju automobile. Poznato je da su vozači Formule 1 nestrpljivi, kao suvozači i još ako se zna da je kompleks oko boksova ogroman, da je potrebno dobrih desetak minuta kako bi stigli sa jendog na drugi kraj. Sa druge strane, sam Šangaj je toliko fascinanantan, vrlo moderan i otvoren.

Staza Shangai International Circuit
Konfiguracija staze ima 16 krivina, sa karakterističnim prvim delom, odmah nakon starta, sa tri prolaza koji u mnogo podseća na puža! Na kraju ciljnog pravca, vozači moraju oštro da koče i da usmeravaju automomobil na idealnu putanju za sledeće krivine, kako nebi izgubili dragoceno vreme. Najviše „napada“ za obilaženje, imamo u krivinama 13 i 14. Sa preko 1000m dužine, staza u Šangaju spada u staze sa najdužim pravcem u kalendaru Formule 1. Sledeće mesto za obilaženje su krivine 1, 6 i 11. Skoro 80 procenata staze nalazi se u krivinama, koje posebno opterećuju pneumatika, a zbog visokog tempa, zadnje „gume“ trpe veliko naprezanje. Ništa manje se ne troše ni prednje, posebno prednja leva, u krivinama 1,2,12 i 13. Pirelli je spremio „medium“ i „soft“ mešavinu pneumatrika.
„Setup“ automobila je nešto blaži, zbog dva velika pravca, pri čemu vozačima preostaje manje aerodinamičkog prijanja radi postizanja većih brzina. Prednji i zadnji spojler podešavaju se u pljosnatiji položaj, kako bi se sa većom brzinom povećao duel među vozačima. Asfalt na stazi je dosta ravan kao i ivičnjaci, dok samo pred zonu kočenja u krivinama dolazi do malih neravnina na asfaltu. Veliko opterećenje imaju kočnice i motorna jedinica, zbog 55 procenata staze koja se vozi „punim gasom“. Temparature u Šangaju su prosečne, a asfalt nije preterano gladak. Razlika između mekanih i srednjih pneumatika u Kini, znači između 1,2 i 1,4 sekunde bolje vreme po krugu u korist mekše mešavine pneumatika.

Trka i Kini će biti pravi duel Mercedesa i Ferrraija. Srebrne strele su promenile pojedine aerodinamičke delove na automobilu a priča se da će nastupiti sa novim „kraćim“ nosem, koji bolje generiše strujanje vazduha nakon prolaske prednje osovine i povećava stabilnost bolida na stazi. Ferrari posle euforične pobede u Maleziji, nije sedeo skrštenih ruku. Njihove prepravke su ostale u domenu „tajni“!

Dužina staze
5451 m
Broj krugova
56
Dužina trke
305, 066 km
Broj krivina (levih / desnih)
16 (9 levih, 7 desnih)
Udaljenost starta od I. Krivine
1380 m
Dužina ograničenja brzine u prolasku boksova
351 m
sigurnosno vozilo verovatnoća izlaznosti
35 procenata

 

Нема коментара:

Постави коментар