четвртак, 11. мај 2017.

Uvod VN Španije

Konačno Formula 1 dolazi u svoju postojbinu – Evropu. Peta trka ovogodišnjeg šampionata, je neka vrsta prekretnice i na neki način uvod u sledeću fazu, „najbržeg cirkusa“. Nakon prve četiri trke, ekipe Ferrarija i Mercedes-AMG-a, sa po dve pobede su izjednačene i od njih, se najviše očekuje u nastavku sezone za pohod na šampionsku titulu. Od kada su nastupila nova pravila, pre svega u aerodinamičkom segmentu, tehnički najnaprednijeg automobilskog sporta, inženjeri i konstruktori su u svom „raju“. Posebno pred španski „gran pri“, vidljiva su mnogobrojna unapređenja i modifikacije na bolidima Formule 1.
Staza Circuit de Barceona-Catalugna
Circuit de Barcelona-Catalunya, je smeštena u predgrađu Barcelone -  Montmelo, jednog od najlepših gradova Sveta i svakako Mediterana. Sa ukupno 16 krivina i dužinom od 4655 m, španski autodrom je vrlo dobro poznat tehničarima i inženjerima ekipa. Jedno pravilo svakako ne treba zanemariti. A to znači, ko je na stazi u Berceloni ima brz i dobar automobil znači i da je na  ostalim stazama dobar. 
Mešavina crnih valjaka" za trku u Španiji
Velike brzine u krivinama kao i velike centrifugalne sile, se smenjuju sa sporim delom staze. Od 1991. godine staza u Barceloni je domaćin vozačima Formule 1. Ove godine Pirelli je preoporučio, tri mešavine pneumatika: tvrde, srednje i mekane. Da bi automobil imao aerodnimačko prijanjanje, prednje i zadnje krilo se podešavaju veoma strmo, kako bi u brzim kombinacijama krivina, obezbedile adekvatnu stabilnost i aerodinamički potisak na sam automobil. Kranja sekcija staze, sa sporim prolazima, zavisi pre svega od dobrog prenosa snage preko „crnih valjaka“ na asfalt. Zbog toga se opruge na zadnjoj osovini podešavaju na nešto mekšu opciju.
Mercedesovo aero unapređenje: u krugovima F1 prozvan "raonik"
Potrošnja kočnica je u srednjem režimu kao i „upotreba“ pogonske jedinice. Svakakao, jedan od presudnih faktora za pobedu je kao i uvek potrošnja pneumatika.

Od unapređenja samih bolida, timovi očekuju mnogo. Dve stvari su presudne, ili će „upgrade“ imati efekta ili će unazaditi, postojeće performanse, ako su se dizajneri preračunali u svojim proračunima. Mercedes je doveo unapređenu „B“ verziju, svog automobila W08 EQ Power+, koja bi trebala da oslobađa nešto nižu temparaturu, oko celog bolida i tako bolje koristi pneumatike. Ferrari je takođe spremio svoje modifikacije, Force India, Williams kao i Toro Ross imaju svoje tehničke adute. Za trku u Barceloni, Renault je najavljivao svoj paket poboljšanja ali su u poslednjjem trenutku odustali, kako bi pre svega poboljšali pouzdanost a onda krenuli u traženje novog, većeg, broja "čelilnih konja“.

Činjenice za stazu Catalunya autodrom:       

Dužina staze
4655 m
Bruj krigova
66
Broj krivina
16 (devet desnih, sedam levih)
Udaljenost od starta do prve krivine
543 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
14,8 s
Broj promena brzina po krugu
45
Potrošnja goriva po krugu
2,05 l
Potrošnja pneumatika
Srednja
Potrošnja kočnica
srednja 
Najveća brzina 2015. godine (trka)
346,3 km/h (Masa)
Ukupan deo staze sa punim gasom
60 %
Tip pneumatika
tvrde, srednje i mekane

Zbog novih tehničkih pravila u poređenju sa prošlogodišnjom trkom, procenat staze koji se vozi sa "punim gasom" je porastao sa 51 na 60 procentata!

Нема коментара:

Постави коментар