понедељак, 8. мај 2017.

Četiri činjenice za uspeh Ferrarija

Ovogodišnji uspešan start ekipe Ferrari, koja je na četiri trke zabeležila dve pobede, postavlja pitanje ko je, ili šta se to desilo da najstarijim timom u Formuli 1, u poređenju sa prošlogodišnjom katastrofalnom sezonom, da ove godine ima pobednički bolid?
Tehnički direktor Mattia Binotto

Tehnički savetnik Rory Byrne: povratak iz penzije

Vortex generatori na prednjem krilu, pravilno usmeravaju vaduh na ostatak bolida
Odgovor bi se sveo na osnovne četiri činjenice. Odlaskom tehničkog direktora Jamas Allisona prošlog leta, na čelo ekipe iz Maranella, postavljen je bivši sef za pogonsku jedinicu, švajcarac sa italijanskim pasošem, Mattia Binotto. Umesto da otpušta ljude (kako su to radili prethodnici) Bonotto je izvršio rokadu tehničara unutar tima i tako reorganizovao tehnički kadar, koji je sada mnogo efikasniji. Kod konstrukcije samog bolida, od velikog udela je pomoć, savetnika za tehnička pitanja, južnoafrikanca Rory Byrna. Sa iskustvom od preko 30 godina (radio je u Tolemanu sa Sennom, Schumacherm u Benettonu i u Ferrariju), veliki ljubitelj podvodnog ronjenja, je zaslužan za tehničke i vozne performanse novog Ferrarija SF70H preko svojih proračuna i saveta.

Tehnički, nova šassija, aerodinamika ali i redizajniran pogonski sklop, takođe imaju svoj udeo u uspesima ovogodišnje “boginje”. Pre svega, primena novih “vortex generatora” (treća činjenica), na prednjem krilu, pravilno usperavaju vauduh oko bočnih usisnika ali i ispod i iznad bolida. Strujanje vazduha ispod poda automobila (četvrta činjenica), ima kod Ferrarija naročiti efekat, uz adekvatan pod, jer omogućava optimalno prijanjanja u svakom momentu, brzo prekomernog zagrevanja pneumatika ali isto tako, štedi ih kod oštrih manevara vozača.


Нема коментара:

Постави коментар