Ovogodišnji
uspešan start ekipe Ferrari, koja je na četiri trke zabeležila dve pobede,
postavlja pitanje ko je, ili šta se to desilo da najstarijim timom u Formuli 1,
u poređenju sa prošlogodišnjom katastrofalnom sezonom, da ove godine ima
pobednički bolid?
![]() |
Tehnički direktor Mattia Binotto |
![]() |
Tehnički savetnik Rory Byrne: povratak iz penzije |
![]() |
Vortex generatori na prednjem krilu, pravilno usmeravaju vaduh na ostatak bolida |
Odgovor bi se
sveo na osnovne četiri činjenice. Odlaskom tehničkog direktora Jamas Allisona
prošlog leta, na čelo ekipe iz Maranella, postavljen je bivši sef za pogonsku
jedinicu, švajcarac sa italijanskim pasošem, Mattia Binotto. Umesto da otpušta
ljude (kako su to radili prethodnici) Bonotto je izvršio rokadu tehničara
unutar tima i tako reorganizovao tehnički kadar, koji je sada mnogo efikasniji.
Kod konstrukcije samog bolida, od velikog udela je pomoć, savetnika za tehnička
pitanja, južnoafrikanca Rory Byrna. Sa iskustvom od preko 30 godina (radio je u
Tolemanu sa Sennom, Schumacherm u Benettonu i u Ferrariju), veliki ljubitelj
podvodnog ronjenja, je zaslužan za tehničke i vozne performanse novog Ferrarija
SF70H preko svojih proračuna i saveta.
Tehnički,
nova šassija, aerodinamika ali i redizajniran pogonski sklop, takođe imaju svoj
udeo u uspesima ovogodišnje “boginje”. Pre svega, primena novih “vortex
generatora” (treća činjenica), na prednjem krilu, pravilno usperavaju vauduh oko bočnih usisnika
ali i ispod i iznad bolida. Strujanje vazduha ispod poda automobila (četvrta činjenica), ima kod
Ferrarija naročiti efekat, uz adekvatan pod, jer omogućava optimalno
prijanjanja u svakom momentu, brzo prekomernog zagrevanja pneumatika ali isto
tako, štedi ih kod oštrih manevara vozača.
Нема коментара:
Постави коментар