среда, 24. мај 2017.

Uvod: VN Monaca (Rulet na točkovima)

Jedna od najspektakularnijih trka u kalendaru Formule 1 (ali i u automobilskom Svetu) je svakako, „gran pri“ Monte Carla. Trka ulicama Kneževine Monaco, predstavlja vrhunac majstorstva vozača puna dva časa. I najmanja greška, pad koncentracije se završava „fatalno“. Nakon pet ovogodišnjih trka, koje su bile više nego neizvesne i dinamične, ovogodišnja trka biće poseban izazaov kako za vozače tako i za tehničare, inženjere i sve „naučnike“, koji se brinu o tehničkim potrebama koje prate Formulu 1. Velika većina vozača, je saglasna da će ovogodišnja Velika Nagrada Monaca, biti posebno teška zbog novih propisa u Formuli 1, koji važe od ove godine. Tu se pre svega misli na ukupnu širinu bolida, koja je sada propisana na 200 cm.
Circuit de Monaco
Šampionski tim Mercedes ima „strah“ od ulične trke u Kneževini, pre zbog svoje aerodinamičke filozofije, koja je njihov automobil svrstala na prvo mesto, sa najdužim međuosovinskim rastojanjem u kompletnom karavanu. Sa 3760 mm, Mercedes ima najveće međuosovinsko rastojanje od svih automobila Formule 1, godišta 2017. Radi poređenja, Ferrari ima razmak između dve osovine 3594 mm, dok je najmanji razmak, kod bolida Williams FW40, „samo“ 3545 mm. Za gradsku stazu, to je svojevrstan hendikep..... Bolid Mercedesa je koncipovan za brze u dugačke krivine.

Staza u Monacu dugačka je 3337 m, sa ukupno 19 krivina. Trka u Monacu je sa najmanjom prosečnom brzinom i automobili sa najvećim arodinamičkim potiskom ali i prenosom snage imaju najviše šansi za pobedu. Zbog toga ali i izbog konfiguracije staze, obilaženje na samoj stazi je skoro nemoguće. Zbog toga je najbolja startna pozicija, najveća nagrada vozača pred trku. Puno neravnina na javnom putu (priprema za trku u Monacu traje šest nedelja) zahtevaju od donjeg postroja puno rada. Nešto veći klirens, kao i mekše ogibljenje, su imperativ za sve timove kada je reč o podešavanju mehaničkog prijanjanja. Za uske krivine, posebno se to odnosi na krivinu Loews, podešava se specijalno prenosni odnos u volanu a i „štelovanaje“ motora za trku u Monte Carlu je na specijalnom tretmanu. U donjem režimu obrtaja, zahteva se visok obrtni moment kao i što više „konja“ na raspolaganju, za vozače.

Stanje pneumatika po vozaču pred VN Monte Carla
Za trku na Azurnoj obali, Pirelli je pripremio tri mešavine pneumatika: mekane, super mekane i ultra mekane. Posebno je važan pritisaka u pneumaticima. Za trku ulicama Monte Carla, pritisak u prednjim pneumaticima ograničen je na 1,17b a pozadi na 1,13b.

Činjenice za stazu Circuit de Monaco: 
Dužina staze
3337 m
Bruj krigova
78
Broj krivina
19 (11 desnih, osam levih)
Udaljenost od starta do prve krivine
111 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
7,5 s
Broj promena brzina po krugu
47
Potrošnja goriva po krugu
1,73 l
Potrošnja pneumatika
visoska
Potrošnja kočnica
srednja 
Najveća brzina 2015. godine (trka)
296,7 km/h (N. Rosberg))
Ukupan deo staze sa punim gasom
47 %
Tip pneumatika
mekane, super mekane i ultra mekane

Нема коментара:

Постави коментар