Jedna od najspektakularnijih trka u kalendaru Formule 1 (ali i u
automobilskom Svetu) je svakako, „gran pri“ Monte Carla. Trka ulicama Kneževine
Monaco, predstavlja vrhunac majstorstva vozača puna dva časa. I najmanja greška,
pad koncentracije se završava „fatalno“. Nakon pet ovogodišnjih trka, koje su
bile više nego neizvesne i dinamične, ovogodišnja trka biće poseban izazaov kako
za vozače tako i za tehničare, inženjere i sve „naučnike“, koji se brinu o tehničkim
potrebama koje prate Formulu 1. Velika većina vozača, je saglasna da će
ovogodišnja Velika Nagrada Monaca, biti posebno teška zbog novih propisa u
Formuli 1, koji važe od ove godine. Tu se pre svega misli na ukupnu širinu bolida,
koja je sada propisana na 200 cm.
![]() |
Circuit de Monaco |
Šampionski tim Mercedes ima „strah“ od ulične trke u Kneževini, pre zbog
svoje aerodinamičke filozofije, koja je njihov automobil svrstala na prvo
mesto, sa najdužim međuosovinskim rastojanjem u kompletnom karavanu. Sa 3760
mm, Mercedes ima najveće međuosovinsko rastojanje od svih automobila Formule 1,
godišta 2017. Radi poređenja, Ferrari ima razmak između dve osovine 3594 mm,
dok je najmanji razmak, kod bolida Williams FW40, „samo“ 3545 mm. Za gradsku
stazu, to je svojevrstan hendikep..... Bolid Mercedesa je koncipovan za brze u
dugačke krivine.
Staza u Monacu dugačka je 3337 m, sa ukupno 19 krivina. Trka u Monacu je sa
najmanjom prosečnom brzinom i automobili sa najvećim arodinamičkim potiskom ali
i prenosom snage imaju najviše šansi za pobedu. Zbog toga ali i izbog
konfiguracije staze, obilaženje na samoj stazi je skoro nemoguće. Zbog toga je
najbolja startna pozicija, najveća nagrada vozača pred trku. Puno neravnina na javnom
putu (priprema za trku u Monacu traje šest nedelja) zahtevaju od donjeg
postroja puno rada. Nešto veći klirens, kao i mekše ogibljenje, su imperativ za
sve timove kada je reč o podešavanju mehaničkog prijanjanja. Za uske krivine, posebno
se to odnosi na krivinu Loews, podešava se specijalno prenosni odnos u volanu a
i „štelovanaje“ motora za trku u Monte Carlu je na specijalnom tretmanu. U
donjem režimu obrtaja, zahteva se visok obrtni moment kao i što više „konja“ na
raspolaganju, za vozače.
![]() |
Stanje pneumatika po vozaču pred VN Monte Carla |
Za trku na Azurnoj obali, Pirelli je pripremio tri mešavine pneumatika:
mekane, super mekane i ultra mekane. Posebno je važan pritisaka u pneumaticima.
Za trku ulicama Monte Carla, pritisak u prednjim pneumaticima ograničen je na 1,17b
a pozadi na 1,13b.
Činjenice za stazu Circuit de Monaco:
Dužina staze
|
3337 m
|
Bruj krigova
|
78
|
Broj krivina
|
19 (11 desnih, osam levih)
|
Udaljenost od starta do prve krivine
|
111 m
|
Najduži prolaz sa „punim gasom“
|
7,5 s
|
Broj promena brzina po krugu
|
47
|
Potrošnja goriva po krugu
|
1,73 l
|
Potrošnja pneumatika
|
visoska
|
Potrošnja kočnica
|
srednja
|
Najveća brzina 2015. godine (trka)
|
296,7 km/h (N. Rosberg))
|
Ukupan deo staze sa punim gasom
|
47 %
|
Tip pneumatika
|
mekane, super mekane i ultra mekane
|
Нема коментара:
Постави коментар