Četvrta trka šampionata Formule 1, vozi se na obali Crnog
mora u predivnom ruskom odmaralištu Sochi. Nekadašnji prvi čovek Formule 1, Bernie Ecclestone, nekoliko decenija imao je želju da napravi trku u nekadašnjem
Sovjetskom Savezu. Prvobitno željeno mesto, bio je čuveni Crveni trg u Moskvi,
ali kako tadašnje vlasti nisu htele da asfaltiraju čuveni trg koji je prektiven
kockom, planovi su propali. Tek 2014. godine, došlo je do realizacije
dugogodišnjeg sna. U okviru kompleksa Olimpijskih igara otvorena je
moderna staza dužine 5848 m.
![]() |
Staza Sochi autodrom |
Tako Sochi spada u četvrtu najdužu stazu u kalendaru
Formule 1, posle Spa, Silverstone i Bakua. Sa ukupno 18 krivina ali jednim od
najdužih pravaca (skoro 850 m), staza u Sichiju je pravi primer gradske
konfiguracije sa delovima gde se ostvaruju velike brzine. Zbog toga, aerodinamičari podešavaju automobile sa najvećim potiskom. Naročito je važan, aerodinamički potisak na prednjoj osovini. Ravan asfalt, dozvoljava relativno
mekano ogibljenje na zadnjoj osovini ali i ne preterano nisko podešavanje
bolida. Posebna pažnja se posvećuje kočionom sistemu, zbog stani/kreni ritma
tokom trke.
Potrošnja pneuamatika nije prevelika ali ipak zahteva
koncentraciju tehničara. Pirelli je u Sochi dopremio tri najmekše mešavine
pneumatika (ultramekane, supermekane i mekane). Stretezi računaju sa jednim
zaustavljanejm u boksu, radi promene „crnih valjaka“.
![]() |
Novinari sa uživanjem vole da rade u svom pres centru u Sochiju |
![]() |
Uobičajena "inspekcija" staze vozača sa svojim inženjerima |
Ekipe, vredo rade na značajnijim modifikacijama postojćih
bolida ali se u Sochiju neočekuju prevelika unapređenja automobila. Renault je najavio primenu novog
prednjeg spojlera. Od favorita, dva tima se jasno izdvajajau. Šampionski tim
Mercedes-AMG, ima ulogu favorita pre svega zbog svog snažnog motora ali i činjenicom, da je na prethodne tri VN Sochija, pobedio ubedljivo. Sa druge strane
“konjić” u usponu, ekipa Ferrari, računa na dobar plasman iz nekoliko razloga.
Odličan automobil, savršen “menadžment sa pneumaticima, unapređena strategija
tokom trke i "faktor" Vettel, koji je ponovo u fokusu da ove sezone (konačno) može
da juriša na titulu sa Scuderiom.
Činjenice za stazu Sochi autodrom:
Dužina staze
|
5848 m
|
Bruj krigova
|
53
|
Broj krivina
|
18 (12 desnih,
šest levih)
|
Udaljenost od starta do prve krivine
|
844 m
|
Najduži
prolaz sa „punim gasom“
|
15,0 s
|
Broj promena brzina po krugu
|
66
|
Potrošnja goriva po krugu
|
2,55 l
|
Potrošnja pneumatika
|
Srednja
|
Potrošnja kočnica
|
Visoka
|
Najveća brzina 2015. godine (trka)
|
334,6 km/h (Perez)
|
Ukupan deo staze sa punim gasom
|
61 %
|
Tip pneumatika
|
ultramekane, supermekane i mekane
|
Нема коментара:
Постави коментар