недеља, 7. мај 2017.

Uvod: VN Rusije

Četvrta trka šampionata Formule 1, vozi se na obali Crnog mora u predivnom ruskom odmaralištu Sochi. Nekadašnji prvi čovek Formule 1, Bernie Ecclestone, nekoliko decenija imao je želju da napravi trku u nekadašnjem Sovjetskom Savezu. Prvobitno željeno mesto, bio je čuveni Crveni trg u Moskvi, ali kako tadašnje vlasti nisu htele da asfaltiraju čuveni trg koji je prektiven kockom, planovi su propali. Tek 2014. godine, došlo je do realizacije dugogodišnjeg sna. U okviru kompleksa Olimpijskih igara otvorena je moderna staza dužine 5848 m.
Staza Sochi autodrom
Tako Sochi spada u četvrtu najdužu stazu u kalendaru Formule 1, posle Spa, Silverstone i Bakua. Sa ukupno 18 krivina ali jednim od najdužih pravaca (skoro 850 m), staza u Sichiju je pravi primer gradske konfiguracije sa delovima gde se ostvaruju velike brzine. Zbog toga, aerodinamičari podešavaju automobile sa najvećim potiskom. Naročito je važan, aerodinamički potisak na prednjoj osovini. Ravan asfalt, dozvoljava relativno mekano ogibljenje na zadnjoj osovini ali i ne preterano nisko podešavanje bolida. Posebna pažnja se posvećuje kočionom sistemu, zbog stani/kreni ritma tokom trke.

Potrošnja pneuamatika nije prevelika ali ipak zahteva koncentraciju tehničara. Pirelli je u Sochi dopremio tri najmekše mešavine pneumatika (ultramekane, supermekane i mekane). Stretezi računaju sa jednim zaustavljanejm u boksu, radi promene „crnih valjaka“.
Novinari sa uživanjem vole da rade u svom pres centru u Sochiju

Uobičajena "inspekcija" staze vozača sa svojim inženjerima
Ekipe, vredo rade na značajnijim modifikacijama postojćih bolida ali se u Sochiju neočekuju prevelika unapređenja automobila. Renault je najavio primenu novog prednjeg spojlera. Od favorita, dva tima se jasno izdvajajau. Šampionski tim Mercedes-AMG, ima ulogu favorita pre svega zbog svog snažnog motora ali i činjenicom, da je na prethodne tri VN Sochija, pobedio ubedljivo. Sa druge strane “konjić” u usponu, ekipa Ferrari, računa na dobar plasman iz nekoliko razloga. Odličan automobil, savršen “menadžment sa pneumaticima, unapređena strategija tokom trke i "faktor" Vettel, koji je ponovo u fokusu da ove sezone (konačno) može da juriša na titulu sa Scuderiom.

Činjenice za stazu Sochi autodrom:       

Dužina staze
5848 m
Bruj krigova
53
Broj krivina
18 (12 desnih, šest levih)
Udaljenost od starta do prve krivine
844 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
15,0 s
Broj promena brzina po krugu
66
Potrošnja goriva po krugu
2,55 l
Potrošnja pneumatika
Srednja
Potrošnja kočnica
Visoka
Najveća brzina 2015. godine (trka)
334,6 km/h (Perez)
Ukupan deo staze sa punim gasom
61 %
Tip pneumatika
ultramekane, supermekane i mekane


Нема коментара:

Постави коментар