среда, 5. април 2017.

Uvod: VN Kine

Da li će Ferrari nastaviti pobedodnosni hod ili će se Mercedes pobrinuti za priomenu snaga u Formuli 1? To je pitanje na koje svi očekuju odgovor pred “gran pri” Kine. Sa cenom izgradnje od 240 milona Dolara, nekada najskuplja staza na Svetu, ugostiće vozače i ekipe kao i mnogobrojne gledaoce na drugoj ovogodišnjoj trci.
Konfiguracija staze u Šangaju
Na pravoj trlkačkoj stazi, pravci su duži, krivine brže a asfalt je nešto grublji. Ko ovde ostvari dobru brzinu, ima dobre izglede da u ostatku sezone, bude odlično pozicioniran. Staza Shanghai International Circuit dugačka je 5451 m i ima ukupno 16 krivina. Između 13 i 14 krivine (jedna od dve DRS zone), kao i u krivinama 1,6 i 11, vozači imaju mogućnosti za preticanje a gledaoci za uživanje u njihovm majstorijama. Zbog zahtevnih krivina, naročito 1,2,12 i 13, koje su leve, prednji levi pneumatik je izložen prekomernom naprezanju.
Izbor pneumatika
Zbog dugih pravaca, podešavanaje automobila je u prvoj meri usmereno ka velikim brzinama, što znači nešto manji aerodinamički potisak, odnosno nešto blaže podešeni stabilizatori. Pre dve godine, asfaltna podloga je na mnogim mestima promenjena, relativno niski ivičnjaci omugućavaju podešavanje bolida na nešto manji klirens. Sa ukupnom dužinom od 54% dela sa punim gasom, očekuju se velike brzine (manje nego prošle godine) ali na zadovoljstvo publike u dobroj meri i veće mogućnosti za obilaženje. U Kini, Pirelli je dopremio tri mešavine pneumatika: super mekane, mekane i srednje. Biće zanimljivo koliko će pneumatici izdržati torturu na asfaltu Šangaja. Na stazi, češće nego na drugim, preti ranija degradacija „crnih valjaka“ u ranijoj fazi trke, dok još nema ostaka istih na asfaltu.
U Kini se očekuje nešto hladnije vreme, koje više pogoduje Mercedesima
Od svih, ili bar velike većine timova, očekuju se pojedinačna unapređenja, pre svega u sferi aerodinamičkih poboljšanja i modifikacija.

Činjenice za stazu Shanghai International Circuit:


Dužina staze
5451 m
Bruj krigova
56
Broj krivina
16 (desnih:deset, levih: sedam)
Udaljenost od starta do prve krivine
267 m
Najduži prolaz sa „punim gasom“
12,6 s
Broj promena brzina po krugu
48
Potrošnja goriva po krugu
2,5l
Potrošnja pneumatika
srednja
Potrošnja kočnica
srednja
Najveća brzina 2015. godine (trka)
349,9 km/h
Ukupan deo staze sa punim gasom
54%
Tip pneumatika
super mekane / mekane / srednje

Нема коментара:

Постави коментар