Da li će Ferrari nastaviti pobedodnosni hod ili će se Mercedes pobrinuti
za priomenu snaga u Formuli 1? To je pitanje na koje svi očekuju odgovor pred
“gran pri” Kine. Sa cenom izgradnje od 240 milona Dolara, nekada najskuplja
staza na Svetu, ugostiće vozače i ekipe kao i mnogobrojne gledaoce na drugoj
ovogodišnjoj trci.
![]() |
Konfiguracija staze u Šangaju |
Na pravoj trlkačkoj stazi, pravci su duži, krivine brže a asfalt je
nešto grublji. Ko ovde ostvari dobru brzinu, ima dobre izglede da u ostatku sezone, bude odlično pozicioniran. Staza Shanghai International Circuit dugačka je 5451
m i ima ukupno 16 krivina. Između 13 i 14 krivine (jedna od dve DRS zone), kao
i u krivinama 1,6 i 11, vozači imaju mogućnosti za preticanje a gledaoci za
uživanje u njihovm majstorijama. Zbog zahtevnih krivina, naročito 1,2,12 i 13,
koje su leve, prednji levi pneumatik je izložen prekomernom naprezanju.
![]() |
Izbor pneumatika |
Zbog dugih pravaca, podešavanaje
automobila je u prvoj meri usmereno ka velikim brzinama, što znači nešto manji
aerodinamički potisak, odnosno nešto blaže podešeni stabilizatori. Pre dve
godine, asfaltna podloga je na mnogim mestima promenjena, relativno niski
ivičnjaci omugućavaju podešavanje bolida na nešto manji klirens. Sa ukupnom
dužinom od 54% dela sa punim gasom, očekuju se velike brzine (manje nego prošle
godine) ali na zadovoljstvo publike u dobroj meri i veće mogućnosti za
obilaženje. U Kini, Pirelli je dopremio tri mešavine
pneumatika: super mekane, mekane i srednje. Biće zanimljivo koliko će
pneumatici izdržati torturu na asfaltu Šangaja. Na stazi, češće nego na drugim, preti ranija degradacija „crnih valjaka“ u ranijoj fazi trke, dok još nema ostaka
istih na asfaltu.
![]() |
U Kini se očekuje nešto hladnije vreme, koje više pogoduje Mercedesima |
Od svih, ili bar velike većine timova,
očekuju se pojedinačna unapređenja, pre svega u sferi aerodinamičkih
poboljšanja i modifikacija.
Činjenice
za stazu Shanghai International Circuit:
Dužina staze
|
5451 m
|
Bruj krigova
|
56
|
Broj krivina
|
16 (desnih:deset,
levih: sedam)
|
Udaljenost od starta do prve krivine
|
267 m
|
Najduži
prolaz sa „punim gasom“
|
12,6 s
|
Broj promena brzina po krugu
|
48
|
Potrošnja goriva po krugu
|
2,5l
|
Potrošnja pneumatika
|
srednja
|
Potrošnja kočnica
|
srednja
|
Najveća brzina 2015. godine (trka)
|
349,9 km/h
|
Ukupan deo staze sa punim gasom
|
54%
|
Tip pneumatika
|
super mekane / mekane / srednje
|
Нема коментара:
Постави коментар