Poslednje tri sezone ekipi McLaren ne ide prema njihovim očekivanjim. Glavni
uzrok je pogonska jedinica. Honda, koja se vratila u Formulu 1 2015. godine,
sklopila je ekskluzivan ugovor sa drugim najuspešnijim timom u Formuli 1,
Mclarenom.
![]() |
Masour Ojjeh - u "četiri oka" sa Mercedesom |
Međutim, nova hibridna tehnologija (mono-turbo motor, sa unutrašnjim
sagorevanjem, uparen sa elektro-jedinicom) pokazao se kao izuzetno
komplikovanom i zahtevnim, koji izuskuje velika materijalna sredstva, testove i
vreme. Glavni otežavajući faktor kod Honde je, bio nemogućnost testova van
trkačke staze. Drugi problem je što su Japanci suviše ponosni da angažuju “strane”
stručnjake iz pojedinih oblasti. Nakon dve izuzetno loše sezone, Honda je ovu
sezonu dočekala sa novom konfiguracijom V6 turbo agregata, kopija Mercedesovog
sa razdvojenim turbinskim od kompresorskog dela turbo-punjača. U početku
preovladavao je veliki optimizam da bi prvi testovi, ponovo pokazali da je
manjak vremena, doveo do ponovnog nedostatka snage u motoru ali i pouzdanosti.
Prema jednim izvorima, snaga ovogodišnjeg agregata je manja nego od one iz sezone
2015. godine !!!
Zbog toga je jedan od akcionara McLarena, Mansuor Ojjeh obavio skoro
tajne pregovore sa Mercedesom. Saudiajac, školovan u Francuskoj, pokušao je da
privoli nemačkog proizvođača sa sedištem u Velikoj Britaniji, da ponovo
snabdeva ekipu Mclarena sa motorima. Konkretnih poteza još nema ali se pominje
sezona 2018. godine, da može doći do “rokade” između Saubera i McLarena. Švajcarskom
timu bi dobro došao paket pomoći od 100 miliona Dolara korišćenjem Hondinog V6
hibridnog pogona a McLaren, bi tako ponovo bio na korisničkom spisku Mercedesa.
Нема коментара:
Постави коментар