Nakon svojevrsnog debakla na prvoj trci
ovogodišnjeg šampionata Formule 1, tim Mercedes je sagledao slabosti i propuste.
„Ministar inostranih pslova“ u timu Niki Lauda, svestan je greške i
prokomentarisao je na svoj način propust na prvoj trci. „Najvazniji poziv na
buđenje je rano ujutru. To je nama prva trka. Sada smo budni“ – izjavio je
legendarni Austrijanac.
![]() |
Mercedes F1 W08 EQ Power+: Problem - višak od 5000 grama |
Promenom paravila, generacija bolida
Formule 1 2017. godine, postala je teža zbog većih dimenzija, pneumatika,
spojlera i svih komponenti koje su doživele promenu primenom novih propisa. U
slučaju Mercedesa F1 W08 EQ Power+, kako glasi puna oznaka novog „trkača“, u
pitanju je prekomernih 5000 gr. Hm, samo pet kilograma! Smešno!
Ne, nije smešno nego ozbiljno. U Formuli 1, kompletan tim inženjera,
aerodinamičara, tehničara jendom rečju NAUČNIKA, bore se za svaki gram, koji je
od presudne važnosti za pobedu ili poraz. Zbog viška od pet kilograma,
Mercedes je na trci u Melburnu startovao bez svog FRIC sistema oslanjanja, koji
bi masu bolida opteretio sa dodatnih 1,5 kg. Iako su proračuni govorili da korišćenje
FRIC sistema u Melburnu nije od presudne važnosti, izgleda da su se u “streli”
malo preračunali, pa je zbog prekomerne potrošnje pneumatika Hamiltona, morao da
ode mnogo ranije od planiranog, na promenu “crnih valjaka”. Jedna od prednosti FRIC sistema je "štednja" po pitanju potrošnje pneumatika!
Prekomerna težina
nove strela od pet kilograma na stazi u Albert parku, po krugu znači gubitak od
0,2 sekunde. Kada se pomnoži sa brojem krugova, dobije se vrednost od skoro 12
sekundi. Da podsetim, pobednik Vettel je stigao sa prednošću u poređenju sa drugoplasiranim
Hamiltonom za 9,975 sekundi! Čista matematika u Formuli 1.
Ipak ono što zabrinjava ljude u Mercedesu je prekomerna potrošnja
pneumatika, naročito na zadnjoj osovini u poređenju sa ostalim timovima a
posebno na Ferrari.
Нема коментара:
Постави коментар