Nakon prvih predsezonskih testova, završena je prva faza nove ere u
Formuli 1. Najsavremeniji trkački automobili današnjice, promenili su svoje
ratničke odore i postali agresivniji, širi, duži u svakom slučaju, prema
vozačima koji su saglasni u jednoj činjenici – teži za vožnju. Ponovo se
stavlja u prvi red – kvalitet ali i psiho-fizička sposobnost vozača. Naravno, Formula 1 je poslednje dve-tri decenije vrhunac sporskog izražavanja dizajnera,
inženjera, tehničara, mehaničara i svih ljudi oko najbržeg cirkusa, koji su postavili
ovaj visokotehnološki sport na mesto gde je sada.
Iako i dalje ima ulogu favorita u ovoj sezoni, tim Mercedes-AMG je
svestan da njihova razlika nije više tako drastična, naročito nakon 2014. i
2015. godine, da je ove zime „zvezda“ testova, tim Ferrari a isto tako, velika
nepoznanica je ekipa Red Bulla. Zašto? Na pitanje novinara upućeno motorsport
savetniku tima Dr. Helmut Marku: da li će se na bolidu Red Bulla do početka
sezone desiti izmene, Austrijanac je uz osmeh odgovorio: „Znam samo da će boja
ostati ista“. Jedna rečenica a tako mnogo značenja. „Šuplji nos“ i aerodinamički
elementi su samo (trenutno) shvaćeni od strane aerodinamičkog gurua Adrian
Neweya. Ideja sa šupljim nosem je aerodinamički trik, koji bi do prve trke
mogao d adobije neku sasvim drugu funkciju. A možda i izgled. Odgovor na ovo
pitanje, dobićemo već u petak 24. Marta, na prvim slobodnim treninzima ove
sezone……
![]() |
Red Bull RB13: "nos" je izazavao najviše komentara |
Pored nosa i "nozdrva" Red Bulla, drugi “tehnički detalj” svakako jeste
gornji, odnosno bočni usisnici za vazduh hladnjaka motora, menjača i ko zna čega još, kod Ferrarija. Deo tehničke javnosti nije baš siguran da li su shvatili funkciju
Ferrarijevog detalja. Ipak, prvih osam dana testova, pokazali su odličnu tehničku
(ali i aerodinamičku) spremnost najslavnijeg tima u Formuli 1 i podgrejali ideju
da su Ferrari i prvenstveno Vettel, blizu titule. Red Bull i pored manjih
tehničkih problema (ponovo Renault), sigurno nije pokazao potpuni potencijal
novog modela RB13.
![]() |
Ferrari SF 70 H: bočni hladnjaci, jedno od najvećih tehničkih iznenađenja |
Kao četvrta snaga pominje se Williams a preostale “štale” su dosta blizu
jedna drugoj. U odnosu na “veliku trojku”, vrmenska razlika iznosi izmežu
1,0-1,5 sekunde po krugu. Samo par dana ostalo je do početka prvih treninga,
kvalifikacija i konačno, prve trke ovogodišnjeg šampionata Formule 1 – za Veliku
nagradu Australije u Albert parku.
Нема коментара:
Постави коментар