субота, 18. март 2017.

Međufaza

Nakon prvih predsezonskih testova, završena je prva faza nove ere u Formuli 1. Najsavremeniji trkački automobili današnjice, promenili su svoje ratničke odore i postali agresivniji, širi, duži u svakom slučaju, prema vozačima koji su saglasni u jednoj činjenici – teži za vožnju. Ponovo se stavlja u prvi red – kvalitet ali i psiho-fizička sposobnost vozača. Naravno, Formula 1 je poslednje dve-tri decenije vrhunac sporskog izražavanja dizajnera, inženjera, tehničara, mehaničara i svih ljudi oko najbržeg cirkusa, koji su postavili ovaj visokotehnološki sport na mesto gde je sada.

Iako i dalje ima ulogu favorita u ovoj sezoni, tim Mercedes-AMG je svestan da njihova razlika nije više tako drastična, naročito nakon 2014. i 2015. godine, da je ove zime „zvezda“ testova, tim Ferrari a isto tako, velika nepoznanica je ekipa Red Bulla. Zašto? Na pitanje novinara upućeno motorsport savetniku tima Dr. Helmut Marku: da li će se na bolidu Red Bulla do početka sezone desiti izmene, Austrijanac je uz osmeh odgovorio: „Znam samo da će boja ostati ista“. Jedna rečenica a tako mnogo značenja. „Šuplji nos“ i aerodinamički elementi su samo (trenutno) shvaćeni od strane aerodinamičkog gurua Adrian Neweya. Ideja sa šupljim nosem je aerodinamički trik, koji bi do prve trke mogao d adobije neku sasvim drugu funkciju. A možda i izgled. Odgovor na ovo pitanje, dobićemo već u petak 24. Marta, na prvim slobodnim treninzima ove sezone……
Red Bull RB13: "nos" je izazavao najviše komentara
Pored nosa i "nozdrva" Red Bulla, drugi “tehnički detalj” svakako jeste gornji, odnosno bočni usisnici za vazduh hladnjaka motora, menjača i ko zna čega još, kod Ferrarija. Deo tehničke javnosti nije baš siguran da li su shvatili funkciju Ferrarijevog detalja. Ipak, prvih osam dana testova, pokazali su odličnu tehničku (ali i aerodinamičku) spremnost najslavnijeg tima u Formuli 1 i podgrejali ideju da su Ferrari i prvenstveno Vettel, blizu titule. Red Bull i pored manjih tehničkih problema (ponovo Renault), sigurno nije pokazao potpuni potencijal novog modela RB13.

Ferrari SF 70 H: bočni hladnjaci, jedno od najvećih tehničkih iznenađenja
Kao četvrta snaga pominje se Williams a preostale “štale” su dosta blizu jedna drugoj. U odnosu na “veliku trojku”, vrmenska razlika iznosi izmežu 1,0-1,5 sekunde po krugu. Samo par dana ostalo je do početka prvih treninga, kvalifikacija i konačno, prve trke ovogodišnjeg šampionata Formule 1 – za Veliku nagradu Australije u Albert parku.

Нема коментара:

Постави коментар