субота, 4. март 2017.

Kopija Mercedesa ili?

Predstavljanje: Toro Rosso STR12

Prvo što pada u oči kod najnovijeg bolida STR12, tima Toro Rosso, jeste drugačija boja karoserije. Samo dan pred prve predsezonske testove u Barceloni, tim iz Faenze je predstavio svoj automobil. Poznavaoci prilika i ljubitelji detalja, saglasiće se da novi “bik br. 2“ liči na Mercedesov automobil.



Toro Rosso STR12
Ove sezone Toro Rosso vozi kao “Blue Edition” glavnog tima Red Bull. Mnoge je začudilo, kako da novi Toro Rosso ne liči na starijeg brata, već na konkurenta – Mercedes. Kopija je ipak pogrešna reč. „Nije bilo razmene inženjera“ – objašnjava glavni dizajner i tehnički direktor tima James Key. To su samo podudarnosti, koje se ogledaju u nosu bolida, usisniku za vazduh, prednjoj osovini i stranicama. Nos novog STR12 je tanak, podseća na Mercedesov tip. Sličnost je i kod usisnika za vazduh, koji je podeljen na tri segmenta. Cilj: bolje usmeravanje vazduha ka određenim sistemima pogonske jedinice („disanje“ motora, hlađenje.....).  
Sistem prednjeg ogibljenja - isto kao kod Mercedesa
Svakako, najveće iznenađenje usledilo je na prednjoj osovini. Naime, sličnost sa Mercedesovim istim principom povezivanja spone sa glavčinom točka, je više nego očigledna. “To nam donosi mehaničke i aerodinamičke prednosti”, objašnjava James Key. Isto obrazloženje stiglo je i iz “tabora” srebrne strele! Ovakav aranžman je znatno čvršći od konvencionalong rešenja. On pruža mnogo veću fleksibilnost, kod podešavanja geometrije donjeg postroja. Podešavanje gornje viljuške, dozvoljava više prostora aerodinamičarima za usmeravanje vazduha.
Šef tima Franz Tost, vozači: Daniil Kvyat i carlos Sainz mlađi, i tehnički direktor James Key
Prednji spojler je podeljen na pet „krila“ sa dodatkom od tri, ka spolja iskrivljenim usmerivaččima vazduha. Standardni deo aerodinamike nosa automobila, poseduje i „S“ kanal, za preusmeravanje vazduha, odozdo ka gore.

Kod pogonske jedinice, kod Toro Rosso STR12 je promenio dobavljača. Umesto prošlogodišnjeg Ferrarija, novi snabdevač je, Renault kao izraz želja Francuza ali i „starijeg brata“ Red Bulla. Carlos Sainz mlađi i Daiil Kvyat su nepromenjena vozačka postava.

Нема коментара:

Постави коментар