среда, 8. март 2017.

Analiza prve test nedelje nove generacije automobila

Konačno, svi su srećni! Vozači su ponovo seli u svoje pokretne kancelarije, inženjeri i tehničari su napravili brze automobile a sudeći po reakcijama nova generacija Formule 1 je brza, dinamičnija, ekstremnija i na najboljem putu, da ponovo usreći gledaoce i navijače.
Mercedes AMG sa verzijom duplog T krila pozadi: ponovo opravdana uloga favorita

Red Bull: još se uhodavaju, nedovoljna snaga i pouzdanost (opet!) Renaultovog motora

Ferrari: tik uz Mercedes. Hamilton: "Ferrari je favorit"
Prvi testovi na stazi pored Barcelone, su potvrdili da su bolidi brži nekoliko sekundi. Tačnije u proseku 3,158 s u poređenju sa generacijom iz 2016. godine. Novi član ekipe Mercedes-AMG, Valteri Bottas postigao je vreme od 1:19,705 minuta po krugu. To je za preko tri sekunde brže od prošlogodišnjeg vremena Sebastian Vettala u Ferrariju (1:22,810). I tu nije kraj. Kasnija analiza je potvrdila činjenicu, da su prve nedelje predsezonskih testova u prvi plan stavili proveru pouzdanosti pogonskih jedinica ali i ostalih sklopova na novim bolidima. Zbog toga se u drugoj nedelji testova, mogu očekivati realnija vremena, odnosno približniji odnos snaga bolida na asfaltnu.

Vremena po krugu su smanjena u poređenju sa 2016. godinom ali je smanjena i najveća brzina automobila. Zbog širih pneumatika, većih spojlera i šire karoserije (dakle veći čeoni presek – veći otpor vazduha) automobili su, za oko 10 km/h sporiji. Manja vremena po krugu su pre svega proizvod povećanja aerodinamičkog prijanjanja bolida, širih pneumatika što je rezultiralo dlaeko većim brzinama u krivinama. Već sada se pominje sila gravitacije od 5G kroz porolazak krivina. To će biti uzuzetno zahtevno za vozače i njihovu muskulaturu.

Postignuta vremenaprve nedelja testova (vozač/ tim / vrsta pneumatika):

1. Valtteri Bottas (Mercedes/ultrasoft) 1:19,705

2. Sebastian Vettel (Ferrari/soft) 1:19,952

3.
 Kimi Räikkönen (Ferrari/soft) 1:20.960

4.
Lewis Hamilton (Mercedes/supersoft) 1:20,983

5. Daniel Ricciardo (Red-Bull-Renault/supersoft) 1:21,153

6. Jolyon Palmer (Renault/soft) 1:21,396

7. Max Verstappen (Red-Bull-Renault/soft) 1:21,769

8.
 Nico Hülkenberg (Renault/soft) 1:21,791

9. Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari/supersoft) 1:21,824

10. Felipe Massa (Williams-Mercedes/soft) 1:22,076

11. Romain Grosjean (Haas-Ferrari/supersoft) 1:22,118

12. Kevin Magnussen (Haas-Ferrari/supersoft) 1:22,204

13. Lance Stroll (Williams-Mercedes/soft) 1:22,351

14. Antonio Giovinazzi (Sauber-Ferrari/ultrasoft) 1:22,401

15. Esteban Ocon (Force-India-Mercedes/supersoft) 1:22,509

16. Sergio Pérez (Force-India-Mercedes/supersoft) 1:22,534

17. Stoffel Vandoorne (McLaren-Honda/ultrasoft) 1:22,576

18. Fernando Alonso (McLaren-Honda/ultrasoft) 1:22,598

19. Daniil Kvyat (Toro-Rosso-Ferrari/soft) 1:22,956

20. Carlos Sainz (Toro-Rosso-Ferrari/medium) 1:23,540

21. Alfonso Celis (Force-India-Mercedes/ultrasoft) 1:23,568

Kao i nekoliko predsezona ranije, najvredniji je tim Mercedes-AMG. Oni su izvezli ukupno 2597 km. Najmanju kilometražu, ostvario je tim Toro Rosso, samo 851 km.

Tabela pređenih kilometara po ekipi:
1. Mercedes 2597 km

2. Ferrari 2178 km

3. Sauber-Ferrari 1624 km

4. Haas-Ferrari 1596 km

5. Red-Bull-Renault 1368 km

6. Renault 1363 km

7. Force-India-Mercedes 1294 km

8. Williams-Mercedes 991 km

9. McLaren-Honda 968 km

10. Toro-Rosso-Renault 851 km


Kod vozača, novajlija u šampionskom timu Valtteri Bottas bio je najvredniji. Sa pređenih 1508 km, prednjači, ispred drugoplasiranog Sebastian Vettela u Ferrariju, sa pređenih 1242 km. Najmanje kilometara, zabeležio je Nico Hülkenberg – 698.

Najbolji krugovi – detalji:

Vozač
Tim
1. dan
2. dan
3. dan
4. dan
 Bottas
 Mercedes 
1:23,169
1:22,986
1:19,705
1:23,443
 Vettel
 Ferrari
1:21,878

1:19,952

 Räikkönen
 Ferrari

1:20,960

1:20,872
 Hamilton
 Mercedes 
1:21,765
1:20,983
1:22,090

 Ricciardo
 Red Bull
1:22,926

1:21,153

 Palmer
 Renault

1:24,139
1:21,396
1:21,778
 Verstappen
 Red Bull

1:22,200

1:21,769
 Hülkenberg
 Renault
1:24,784

1:21,791
1:24,947
 Ericsson
 Sauber
1:26,841

1:21,824

 Massa
 Williams
1:22,076



 Grosjean
 Haas


1:22,118
1:22,309
 Magnussen
 Haas
1:22,894
1:22,204


 Stroll
 Williams

1:26,040
1:22,351

 Giovinazzi
 Sauber

1:24,617

1:22,401
 Ocon
 Force India

1:22,509


 Perez
 Force India
1:23,709


1:22,534
 Vandoorne
 McLaren

1:25,600

1:22,576
 Alonso
 McLaren
1:24,852

1:22,598

 Kvyat
 Toro Rosso

1:22,956
1:23,952

 Sainz
 Toro Rosso
1:24,494

1:23,540

 Celis
 Force India


1:23,568


Po pitanju najveće ostvarene brzine, Sauber je ostvario maksimalnu brzinu od 332,3 km/h, što je sa pošlogodišnjih 339,6 km/h, koje je ostvario, sada bivši vozač aktuleni svetski prvak Nico Rosberg u Mercedesu, za 7,3 km/h sporije. Uspeh švajcarske ekipe je veći, kada se zna da su postignutu brzinu ostvarili sa prošlogodišnjom, specifikacijom V6 hibridnog pogona Ferrarija

Нема коментара:

Постави коментар