среда, 31. август 2016.

Uvod: VN Belgije

Posle jednomesečne pauze motori Formule 1 ponovo će „zaurlati“ stazama. Polovina sezone je prošla, stvari su se iskristalisale (kao i prethodne dve godine), međutim, povoda za uzbuđenje, neizvesnost ali i kontraverze, ima. Duel između Hamiltona i Rosberga još je daleko od razrešenja, ekipa Red Bull je u ozbiljnoj „brzinskoj ofanzivi“, sa veliki izgledom da sa druge pozicije potisne „scuderiu“ Ferrari. Rezultati tima iz Maranella, su za veliki broj navijača i poštovalaca, katastrofalani ove sezone.
Iako se deklariše kao Holanđanin, Max Vestappen je po majci Belgijanac. Zbog toga, organizatori trke, trljaju ruke, jer se očekuje preko 50000 holandskih navijača, na praktično „domaćoj“ stazi za mladu trkačku „zvezdu“ u usponu u osmoj brzini!
Debi u Formuli 1 1991. godine na stazi Spa-Francorchamps: Michael Schumacher
Sa trka izdržljivosti u Formulu 1: Schumcher u kokpitu Sauber - Mercedesa C291

I još jedna zabeleška iz istorije Formule 1. Pre 25 godina na slavnoj stazi Spa-Francorchamps, debitovao je jedan vozač, koji će potući sve rekorde do tada, u kraljevskoj klasi automobilizma. Pogađate, reč je o Michaelu Schumacheru, koji je debitovao za ekipu Jordan 1991. godine, baš na njegovoj, pa skoro da se može reći, domaćoj stazi.
Najduža staza u kalendaru: 7004 metra

Skrivena u Ardenskoj šumi: pogled iz vazduha
Sa dužinom od 7004 metara, staza Spa spada u najduže u celom karavanu Formule 1. Sa ukupno 19 krivina, sa deonicama koje većinu vozača podiže do granica „iznad“, da se upuste u rizik i pretiču protivnike i na taj način ispisuju istorju koja se godinama pa idecenijama kasnije prepričava.....
Od kada su vožene prve trke 1925. godine, delovi kao što su Eau Rouge, La Source, Rivage ili Blanchimont su odlična podloga za pravljene „muzike“ sa bolidima Formule 1. Na 72 % staze, vozi se sa “pedalom do metala” – čitajte, punim gasom. Zbog toga, najveća brzina je glavni prioritet na spisku inženjerskih zahvata, kada je reč o podešavanaju bolida. Zbog toga Mercedes koristi specijalni zadnji spojler, u žargonu nazvan banana! Zbog velikih brzina, timovi pripremaju novi kontigent pogonskih sklopova. Kod kočionih sistemai i hlađenja, tehničari u timovima imaju manje zahvata. Jedina nepoznanica ove godine, jesu pneumatici. Pirelli je pored mekanih i srednje mešavine pneumatika, pripremio još i super mekane pneumatike. Za stratege u timovima, biće podloge za glavobolju ! Minimalno se očekuju dva zaustavljanja u boksu, ali biće ekipa koje će sigurno imati strategiju sa tri odlaska, na promenu pneumatika.

Stanje pneumatika po vozaču, pred trku za VN Belgije
Iako je posle letnje pauze, trka u Spa-Francorchamps bila odličan poligon za prezentovanje novih nadogradnji na bolidima, ove godine u velikoj meri to  je isostalo. Razlog? Zbog promene tehničkih pravila od 2017. godine, nije tajna da timovi svoje resurse koriste uveliko za bolide sledeće generacije. 

Нема коментара:

Постави коментар