понедељак, 22. август 2016.

Letnja pauza

Nakon dvanaest trka Formule 1, scena „najbržeg cirkusa na Svetu“ se iskristalisala u dve stvari. Kao i prethodne dve sezone, dominantna ekipa je Mercedes-AMG, a pitanje novog svetskog prvaka u klasi vozača, treba očekivati u direktnom duelu (scenario poznat od ranije) Lewis Hamiltona i Nica Rosberga. Tehnička nadmoć, koja se pre svega odnosi na pogonsku jedinicu ali i kompletan „paket“ od aerodinamike, pouzdanosti, balansa automobila, finansijske stabilnosti, doprineli su da „srebrne strele“ ponovo budu favoriti. I to ne sa razlogom. Pokazalo se da su njihovi inženjeri, imali najbolju viziju nove ere u Formuli 1.

Sa druge strane, svakako najveće razočarenje, prve polovine sezone, jeste tim Ferrari. Italijanska ekipa, koja je najstarija u kompletnom karavanu Formule 1, sa najvećim budžetom, muči se oko pozicija na trci. Na početku sezone, proglašavani sa najvećim favoritima, najozbiljnijim kandidatima, da „pomrsi“ konce Srebrnima, ispadaju na kraju prvog dela sezone (verovatno i na kraju) najveći gubitnici. Šef tima je svestan da neka „kockica“ u timu ne funkcioniše a dodatna problem, isto važi i za ostale učesnike, jeste činjenica da se sledeće godine uvode nova pravila u Formuli 1. Ukratko, najveća novina, jeste šasija nešto većih dimenzija, sa širim pneumaticima, koja za sve timove predstavlja izazov. Od VN Španije, Ferrari nije pronašao dodatni aerodinamički potisak na svom bolidu. Samim tim, loše prijanjanje bolida prouzrokuje, proklizavanje automobila u krivinama, loša strategija sa pneumaticima, su sve uzroci posustajanja „konjića“ iz Maranella. Nije potvrđeno, ali možda je Ferrari sve svoje resurse prebacio na bolid specifikacije 2017. godine?
Plasman timova posle 12 trka

Plasman vozača 
Od uvođenja hibridne tehnologije, šampionski tim Red Bull je bio u problemima. Ne svojom krivicom. Poznato je da se proizvođač pogonskih jedinica Renault, nije najbolje snašao sa kombinacijom elektro-mehanički motor, pa su u jednom momentu bila i dovedena u pitanje i dalja učestvovanja tima Red Bull u šampionatu Formule 1. Na sreću to je sada prošlost. Svedoci smo da je ove sezone, za mnoge prijanto iznenađenje, tim austrijskog milijardera, ponovo ušao u sam vrh u klasi konstruktora. Sa jednom pobedom u dosadašnjem delu sezone Red Bull je nagovestio svoju renesansu a po rečima dr. Helmut Marka, od sledeće godine jurišaju na šampionsku krunu. Razloga za optimizam ima nekoliko. Renaultova pogonska jedinica je ove godine najviše napredovala po pitanju pouzdanosti ali i broja čeličnih konja. Šasija koja nastaje iz „pera“ dizajnerskog studija, pod rukovodstvom Dan Followsa i Rob Marshalla (pod budnim okom aero-gurua Adrian Newya) spada u najbolje u karavanu Formule 1. I na kraju, adut bikova. Kao „kec“ iz rukava, Red Bull maše sa Max Verstappenom. Po ocenama mnogih neverovatan talenat, koji se javlja jednom u 100 godina. I drugi „kec“ - Daniel Ricciardo, koji je 2014. godine porazio u istom timu Sebastian Vettala, izjavio je da mu je glavni cilj u 2017. godini – šampionska titula.

Ostale ekipe su manje više u skaldu sa svojim mogućnostima na pozicijama gde i spadaju po svojim tehničkim i materijalnim resursima. Najveće olakšanje ima tim Sauber, koji je pronašavši novog investitora, čitajte vlasnika, obezbedio na neki način finasnijsku stabilnost u narednih nekoliko godina. Force India i Williams zahvaljujći pogonskoj jedimici Mercesa pokušavaju da se domognu četvrte pozicije na tabeli konstruktora. Tu je i tim Toro Rosso, koji takođe juriša na istu poziciju.
Esteban Ocon debituje na VN Belgije u timu Manor-Mercedes
Formula 1 je surov „posao“. Zbog manjka od sedam miliona Evra, prvi indonežanski vozač Formule 1 Rio Haryanto, moraće da ustupi mesto vozača (dosadašnjem test vozaču Mercedes-AMG ekipe) Esteban Econu u ekipi Manor-Мercedes. Rio je postao tako rezerva u timu gde je debitovao i izazvao veliki razočarenje indonežanske vlade.

Sledeća trka Formule 1 vozi se 28. avgusta za VN Belgije na legendarnoj stazi Spa-Francorchamps

Нема коментара:

Постави коментар