Automobilski sport je opasan po život. To su nebrojeno puta gledaoci imali
prilike da vide a vozači su plaćali najveću centu. Pa čak i sa gubitkom života.
U
kraljevskoj klasi automobilizma nekoliko meseci traje polemika oko uvođenja
zaštite vozača u predelu kokpita. U pitanju je prstenasti nosač u obliku
latiničnog slova “Y”. Prve probne verzije bile su napravaljene od čeličnog
profila, da bi se nakon prvih testova zamenilo poreklo materijala. Trenutno je
u fazi ispitivanja verzija od titanijuma koja trenutno teži sedam kilograma. U planu
je modifikovana verzija koja bi bila teška devet kilograma. Na šasiju oko
kokpita se pričvršćuje šrafovima.
![]() |
Sistem zaštite "Halo", o kome se toliko priča u poslednje vreme |
Ipak stručna javnost je podeljena oko uvođenja. Jedni su za uvođenje već od naredne sezone, dok drugi, odlažu upotrebu tek za 2018. godinu.
Činjenica je da je tek četiri vozača isprobalo zaštitu, da su stavovi podeljeni, jedni
su za primenu, dok su drugi protiv. Dva vozača, su rekli da pate od
klaustrofobije i da bi se osećali nesigurno kada bi oko njihovih glava stajao
zaštitni „oreol“. Činjenica je da su timovi već poodavno ušli u konstrukciju
bolida za 2017. godinu, uvođenje zaštite oko kokpita uticalo bi na
aerodinamiku, protok vazduha do usisnika za motor i hlađenje, težini kompletnog
bolida ali i na centar gravitacije.
Nedavni sastanak strategijske grupe, je nakon 90-minutne
promocije, otvorilo raspravu koja je trajala preko dva sata. Na kraju, odlučeno
je da se nova vrsta zaštite vozača neprimenjuje 2017. godine. Do sadašnji
testovi su pokazali da, trenutna verzija mase 7 kg, povećava sigurnost vozača
za 17 procenata. Ipak, dosadašnji testovi nisu dovoljni i zahteva se da se
nastavi rad na usavršavanju, treće generacije, mase 9 kg a da konačnu odluku
donesu vozači.
U prilog vozača, Niki Lauda je izjavio: „prvo pustite
svim vozačima da voze sa tom stvari. Onda ćemo videti šta oni kažu. Mi stvarno
ne znamo, da li postoje problemi na pojedinim delovima staza, krivinama.
Različiti scenariji nesreća nisu pominjani. Oni su uglavnom navedeni u korist
koncepta“.
Sam “arhitekta” Formule 1, Bernie Ecclestone se izjasnio
protiv: „Nama to ne treba, to ne bi bilo dobro” izjavio je 85-godišnji
Ecclestone i dodao: “ne postoji spasavanje – to samo može pogoršati stvari ako
se automobil okrene. To bi moglo da napravi više štete nego da pomogne“.
Bolidi Formule 1 su trkački jednosedi, otvorenog kokpita
od prvaog dana nastanka Formule 1. I takvi treba da ostanu i dalje. Tačka!
Нема коментара:
Постави коментар