недеља, 7. август 2016.

Zabuna oko uvođenja zaštite kokpita

Automobilski sport je opasan po život. To su nebrojeno puta gledaoci imali prilike da vide a vozači su plaćali najveću centu. Pa čak i sa gubitkom života.

U kraljevskoj klasi automobilizma nekoliko meseci traje polemika oko uvođenja zaštite vozača u predelu kokpita. U pitanju je prstenasti nosač u obliku latiničnog slova “Y”. Prve probne verzije bile su napravaljene od čeličnog profila, da bi se nakon prvih testova zamenilo poreklo materijala. Trenutno je u fazi ispitivanja verzija od titanijuma koja trenutno teži sedam kilograma. U planu je modifikovana verzija koja bi bila teška devet kilograma. Na šasiju oko kokpita se pričvršćuje šrafovima.




Sistem zaštite "Halo", o kome se toliko priča u poslednje vreme
Ipak stručna javnost je podeljena oko uvođenja. Jedni su za uvođenje već od naredne sezone, dok drugi, odlažu upotrebu tek za 2018. godinu. Činjenica je da je tek četiri vozača isprobalo zaštitu, da su stavovi podeljeni, jedni su za primenu, dok su drugi protiv. Dva vozača, su rekli da pate od klaustrofobije i da bi se osećali nesigurno kada bi oko njihovih glava stajao zaštitni „oreol“. Činjenica je da su timovi već poodavno ušli u konstrukciju bolida za 2017. godinu, uvođenje zaštite oko kokpita uticalo bi na aerodinamiku, protok vazduha do usisnika za motor i hlađenje, težini kompletnog bolida ali i na centar gravitacije.

Nedavni sastanak strategijske grupe, je nakon 90-minutne promocije, otvorilo raspravu koja je trajala preko dva sata. Na kraju, odlučeno je da se nova vrsta zaštite vozača neprimenjuje 2017. godine. Do sadašnji testovi su pokazali da, trenutna verzija mase 7 kg, povećava sigurnost vozača za 17 procenata. Ipak, dosadašnji testovi nisu dovoljni i zahteva se da se nastavi rad na usavršavanju, treće generacije, mase 9 kg a da konačnu odluku donesu vozači.

U prilog vozača, Niki Lauda je izjavio: „prvo pustite svim vozačima da voze sa tom stvari. Onda ćemo videti šta oni kažu. Mi stvarno ne znamo, da li postoje problemi na pojedinim delovima staza, krivinama. Različiti scenariji nesreća nisu pominjani. Oni su uglavnom navedeni u korist koncepta“.

Sam “arhitekta” Formule 1, Bernie Ecclestone se izjasnio protiv: „Nama to ne treba, to ne bi bilo dobro” izjavio je 85-godišnji Ecclestone i dodao: “ne postoji spasavanje – to samo može pogoršati stvari ako se automobil okrene. To bi moglo da napravi više štete nego da pomogne“.

Bolidi Formule 1 su trkački jednosedi, otvorenog kokpita od prvaog dana nastanka Formule 1. I takvi treba da ostanu i dalje. Tačka!

Нема коментара:

Постави коментар