петак, 24. јул 2015.

Po kalendaru VN Mađarske je trebalo da bude 11 trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1, ali nakon otkazivanja trke u Nemačkoj, trka na Hungaroringu je deseta po redu. Od 1986. Godine mađarski „gran pri“ je redovno u kalendaru trka „najbržeg cirkusa“. Sa svojih 14 krivina (sedam levih i sedam desnih) staza Hungaroring spada u spore krivine gde dominiraju spore i srednje brze krivine. U deset krivina prolazi se sa manje od 150 km/h. Leva strana staze je sa boljim „gripom“, dok je obilaženje na trci izuzetno teško, skoro uvek izaziva veliki rizik od izletanja.

Sa malo dugih pravaca i puno sporih krivina ključna reč za inženjere je podešavanje automobila – set up. Aerodinamički potisak je presudan od dobrog ponašanja bolida na stazi. I prednji kao i  yadnji stabilizator – spojler podešavaju se na najoštriji nagib, kako bi obezbedili „lepljenje“ automobila na asfaltnu podlogu staze. Po karakteru staza Hungaroring spada u spore i „tečne“ pa stoga kočnice i pneumatici nisu naročito opterećeni. Jedini problem koji može biti neprijatan jesu velike spoljne temparature. Za trkački vikend u Mađarskoj predviđaju se dnevne temparature od preko 300 C, pa shodno tome raste i temparatura asfalta, koja prema procenama može lako da dostigne i vrednost od neverovatnih 600 C! Pojedinim timovima to može da bude od pomoći jer manje opterećuju pneumatike dok drugima može da upropasti dobar plasman. Inženjeri za pogonske sklopove moraju da obezbede adekvatno hlađenje za njihove sisteme a posebno će s epodesiti mapiranje motora. Naime, zbog krivina i niskih prosečnih brzina potrebno je obezbediti povoljan obrtni momenat i dovoljno snge u režimu srednjih obrtaja.
Favoriti za VN mađarske su svakako oba vozača Merceds-AMG tima – Lewis Hamilton i Nico Rosberg. Mediji favorizuju ekipu Ferrari, dok Williams očekuje prekretnicu u šampionatu za sebe. Red Bull je postavio posebne zahteve svom dobavljaču agregata da bi ovo za njih mogla da bude trka za pobedu, jer im konfiguracija staze odgovara.
Zbog nedavnog tragičnog događaja vezanog za smrt Jules Bianchija, vozači su se dogovorili daće pred trku minutom ćutanja odato počast prmeinulom 25-godišnjem vozaču.

Početkom osamdesetih, promoter i vlasnik Formule 1, Bernie Ecclestone imao je zamisao da trku organizuje u tadašnjem Sovjetskom Savezu. Međutim, kako su pregovori sa ruskim vlastima propali, ubrzo se okrenuo maloj državi u srcu Evrope. U leto 1983. godine posetio je Budimpeštu i sa tamošnjim vlastima brzo našao zajednički jezik. Na dvadesetak kilometara od Budimpešte, pronađena je lokacija za stazu Formule 1. Pod rukovodstvom arhitekte Istvan Pappa, za devet meseci nastala je staza koja je u okruženju Formule 1 prozvana “Miki Maus staza”. Cena, prema sadašnjim merilima “smešnih” osam milona Evra!
Da je to bio pravi posao, potvrđuju podaci o broju posetilaca. Kvalifikacije je pratilo 180000 a trku 200000 ljudi !!!


Dužina jednog kruga
4381 m
Broj krugova
70
Broj krivina
14 (sedam levih, sedam desnih)
Dužina od starta do I. krivine
610 m
Deo sa “punim gasom”
56 %

Нема коментара:

Постави коментар