Po kalendaru VN Mađarske je
trebalo da bude 11 trka ovogodišnjeg šampionata Formule 1, ali nakon
otkazivanja trke u Nemačkoj, trka na Hungaroringu je deseta po redu. Od 1986.
Godine mađarski „gran pri“ je redovno u kalendaru trka „najbržeg cirkusa“. Sa
svojih 14 krivina (sedam levih i sedam desnih) staza Hungaroring spada u spore
krivine gde dominiraju spore i srednje brze krivine. U deset krivina prolazi se
sa manje od 150 km/h. Leva strana staze je sa boljim „gripom“, dok je
obilaženje na trci izuzetno teško, skoro uvek izaziva veliki rizik od
izletanja.
Zbog nedavnog tragičnog događaja vezanog za smrt Jules Bianchija, vozači su se dogovorili daće pred trku minutom ćutanja odato počast prmeinulom 25-godišnjem vozaču.
Sa malo dugih pravaca i puno
sporih krivina ključna reč za inženjere je podešavanje automobila – set up. Aerodinamički
potisak je presudan od dobrog ponašanja bolida na stazi. I prednji kao i yadnji stabilizator – spojler podešavaju se
na najoštriji nagib, kako bi obezbedili „lepljenje“ automobila na asfaltnu
podlogu staze. Po karakteru staza Hungaroring spada u spore i „tečne“ pa stoga
kočnice i pneumatici nisu naročito opterećeni. Jedini problem koji može biti
neprijatan jesu velike spoljne temparature. Za trkački vikend u Mađarskoj
predviđaju se dnevne temparature od preko 300 C, pa shodno tome
raste i temparatura asfalta, koja prema procenama može lako da dostigne i
vrednost od neverovatnih 600 C! Pojedinim timovima to može da bude
od pomoći jer manje opterećuju pneumatike dok drugima može da upropasti dobar
plasman. Inženjeri za pogonske sklopove moraju da obezbede adekvatno hlađenje
za njihove sisteme a posebno će s epodesiti mapiranje motora. Naime, zbog
krivina i niskih prosečnih brzina potrebno je obezbediti povoljan obrtni
momenat i dovoljno snge u režimu srednjih obrtaja.
Favoriti za VN mađarske su svakako oba vozača Merceds-AMG
tima – Lewis Hamilton i Nico Rosberg. Mediji favorizuju ekipu Ferrari, dok
Williams očekuje prekretnicu u šampionatu za sebe. Red Bull je postavio posebne
zahteve svom dobavljaču agregata da bi ovo za njih mogla da bude trka za pobedu,
jer im konfiguracija staze odgovara.Zbog nedavnog tragičnog događaja vezanog za smrt Jules Bianchija, vozači su se dogovorili daće pred trku minutom ćutanja odato počast prmeinulom 25-godišnjem vozaču.
Početkom
osamdesetih, promoter i vlasnik Formule 1, Bernie Ecclestone imao je zamisao
da trku organizuje u tadašnjem Sovjetskom Savezu. Međutim, kako su pregovori sa
ruskim vlastima propali, ubrzo se okrenuo maloj državi u srcu Evrope. U leto
1983. godine posetio je Budimpeštu i sa tamošnjim vlastima brzo našao
zajednički jezik. Na dvadesetak kilometara od Budimpešte, pronađena je
lokacija za stazu Formule 1. Pod rukovodstvom arhitekte Istvan Pappa, za
devet meseci nastala je staza koja je u okruženju Formule 1 prozvana “Miki Maus
staza”. Cena, prema sadašnjim merilima “smešnih” osam milona Evra!
Da je to bio pravi
posao, potvrđuju podaci o broju posetilaca. Kvalifikacije je pratilo 180000 a
trku 200000 ljudi !!!
|
Dužina jednog kruga
|
4381 m
|
Broj krugova
|
70
|
Broj krivina
|
14 (sedam
levih, sedam desnih)
|
Dužina od starta do
I. krivine
|
610 m
|
Deo sa “punim gasom”
|
56 %
|
Нема коментара:
Постави коментар