понедељак, 13. јул 2015.

Niki Lauda predlaže povećanje brzine u boksovima

U poslednje dve godine u Formuli 1 preovladava tehnologija i kominikacija. Uvođenjem hibridnog pogona (kao najbolji poligona za automobilsku industriju) tehnički aspekt tehnologije turbo agregata zajedno sa elektro pogonom, uzeo je toliko maha kao nikada do sada u preko šest decenija istorije Formule 1. Vozači su postali toliko „zavisni“ od saveta, instrukcija ali i informacija iz boksova od strane svojih inženjera, da su se pretvorili na neki način u teledirigovane ljude koji u pojednim momentima izvršavaju naređenja koje primaju putem radio-veze.

Formula 1 je odivek bila tehnički sport. Zbog toga navijači mogu da se svrstaju u dve kategorije, jedni su za, drugi protiv. Grupa koja je protiv, počela je da se gubi u moru tehničkih finesa, pravila i zakonitosti pouzdanosti. Inženjeri su motore sa unutrašnjim sagorevanjem doveli skoro do perfekcije (sem nekih pojedinih slučajeva, to je nadamo se trenutno stanje), dok deo koji se odnosi na elektro pogon kao i njihovo akumuliranje i distribuciju, zbog nedavnog uvođenja a zabrane testova na stazama trpi kritiku kao nedovoljno pouzdani. To je učinilo da je takmičenje u Formuli 1 postalo pomalo komplikovano za gledaoce (kako na stazi tako i pored TV uređaja).
Lauda zahteva brzine od 150 km/h kroz "pit lane"
U poslednje vreme mnogo se diskutuje o promenama u Formuli 1. Većina učesnika se saglasila da promene moraju doći. Od promene motorne formule, do ponovog uvođenja dolivanja goriva za vreme trke, pa do najnovije, koju je predložila ikona Formule 1 Niki Lauda. Šef nadzornog odbora ekipe Mercedes-AMG, predložio je da se brzina u boksovima sa sadašnjih 80 km/h poveća na, neverovatnih 150 km/h!

Da podsetim. Od crnog vikenda u Imoli 1994. godine, gde su izgubili živote ne samo Roland ratzenberger i Azrton Senna, već i četiri mehaničara od točkova koji su leteli, uvedeno je ograničenje brzine kroz ulazak u boksove. „Treba dozvoliti brzine od 150 km/h kroz boks, jer uglavnom sve staze osim Singapura i Monte Carla, imaju širinu kao i sam autodrom“ izjavio je Niki Lauda. Lauda zatim nastavlja: „Maksimalan tehnički razvoj u sektoru motora, pneumatika i automobila ne treba ograničavati. Bilo kakvo manipulisanje ili ograničavanje u osnovi je pogrešno. Kada se manipuliše da bi se stvorila napetost, njegov krajnji učinak može krenuti nizbrdo“.

Нема коментара:

Постави коментар