U poslednje dve godine u Formuli 1 preovladava
tehnologija i kominikacija. Uvođenjem hibridnog pogona (kao najbolji poligona
za automobilsku industriju) tehnički aspekt tehnologije turbo agregata zajedno
sa elektro pogonom, uzeo je toliko maha kao nikada do sada u preko šest
decenija istorije Formule 1. Vozači su postali toliko „zavisni“ od saveta,
instrukcija ali i informacija iz boksova od strane svojih inženjera, da su se
pretvorili na neki način u teledirigovane ljude koji u pojednim momentima
izvršavaju naređenja koje primaju putem radio-veze.
Formula 1 je odivek bila tehnički sport. Zbog
toga navijači mogu da se svrstaju u dve kategorije, jedni su za, drugi protiv.
Grupa koja je protiv, počela je da se gubi u moru tehničkih finesa, pravila i
zakonitosti pouzdanosti. Inženjeri su motore sa unutrašnjim sagorevanjem doveli
skoro do perfekcije (sem nekih pojedinih slučajeva, to je nadamo se trenutno
stanje), dok deo koji se odnosi na elektro pogon kao i njihovo akumuliranje i
distribuciju, zbog nedavnog uvođenja a zabrane testova na stazama trpi kritiku
kao nedovoljno pouzdani. To je učinilo da je takmičenje u Formuli 1 postalo
pomalo komplikovano za gledaoce (kako na stazi tako i pored TV uređaja).
![]() |
Lauda zahteva brzine od 150 km/h kroz "pit lane" |
U poslednje vreme mnogo se diskutuje o promenama
u Formuli 1. Većina učesnika se saglasila da promene moraju doći. Od promene
motorne formule, do ponovog uvođenja dolivanja goriva za vreme trke, pa do
najnovije, koju je predložila ikona Formule 1 Niki Lauda. Šef nadzornog odbora
ekipe Mercedes-AMG, predložio je da se brzina u boksovima sa sadašnjih 80 km/h
poveća na, neverovatnih 150 km/h!
Da podsetim. Od crnog vikenda u Imoli 1994. godine,
gde su izgubili živote ne samo Roland ratzenberger i Azrton Senna, već i četiri
mehaničara od točkova koji su leteli, uvedeno je ograničenje brzine kroz ulazak
u boksove. „Treba dozvoliti brzine od 150 km/h kroz boks, jer uglavnom sve
staze osim Singapura i Monte Carla, imaju širinu kao i sam autodrom“ izjavio je
Niki Lauda. Lauda zatim nastavlja: „Maksimalan tehnički razvoj u sektoru
motora, pneumatika i automobila ne treba ograničavati. Bilo kakvo manipulisanje
ili ograničavanje u osnovi je pogrešno. Kada se manipuliše da bi se stvorila
napetost, njegov krajnji učinak može krenuti nizbrdo“.
Нема коментара:
Постави коментар