четвртак, 23. јул 2015.

FIA testira sigurnosnu kameru

Punih dve decenije u Formuli 1 nije zabeležen smrtni slučaj u Formuli 1. Nakon vesti o smrti Jules Bianchija za statističare Formule 1, to je 33. smrtni ishod u kraljevskoj klasi automobilizma.

Ipak to nije samo puka statistika. Posebno odeljenje Međunarodne sportske federacije – FIA, o udesima, revnosno beleži svaki incident koji je bogato ilustrovan detaljnim podacima ali i fotografijama. Mladi Jules je najduže živeo posle udesa, punih 285 dana.
Napredna tehnika treba da pomogne u rasvetljavanju udesa ali i da predupredi eventulane nesreće u budućnosti, zahvaljujući budućim sigurnosnim merama ali i novim materijalima koji će se primenjivati u konstrukciji i razvoju novih automobila. Kao u avionskom saobraćaju, i u Formuli 1 biće montirana “crna kutija”, koja će priklupljati sve relevantne podatke pred udes. Jedan od najvažnijih podataka jeste sila negativnog zaustavljanja izražena u g sili. Od pre nekoliko godina u slušalicama se ugrađuje mini senzor, koji meri negativne podatke ubrzanja koji će zajedno sa snimcima kamere visokih brzina pružiti mnogo jasniju sliku kako se odvijao proces udesa.
Magneti Marelli kamera prečnika 20 i dužine 80 mm

Kamera će biti montirana u predelu kokpita


U saradnji sa italijanskim elektro koncernom Magneti Marelli, FIA će otpočeti testiranje tokom leta, mini kamere visoke rezolucije koja je u mogućnosti da zabeleži 400 snimaka u jednoj sekundi. Radi poređenja, normalne kamere rade sa “samo” 25 slika u sekundi. Mini kamera, formata iPhona, biće u prilici beleženja podataka u trajanju od jednog minuta (trideset sekundi pre i isto toliko nakon udesa), koja će istraživačima nesreća u FIA, pružiti sve relevantne podatke o toku nesreće.
Nakon prikupljenih podataka, biće objavljeni rezultati na osnovi kojih će konstruktori, inženjeri i tehničari moći da unaprede postojeće konstrukcije i dizajn automobila ali i pojedinih komponenti. Iz ne tako davne prošlosti imamo primere koji su direktno uticali na poboljšanje pojedinih komponenti pri njihovoj izradi. Nakon udesa Felipe Masse u Mađarskoj 2009. godine, da podsetim, sa bolida Baricchella otpao je deo oprige koji je Felipea pogodio u kacigu. Nakon toga uveden je test sa čekičnim kuglicama prilikom provere njihove otpornosti na udarac. Iz tog perioda, potiče i uvođenje novog materijala za ojačavanje vozira ali i prednjeg dela kacige, U pitanju je premaz Zylon, koji je od njegovog uvođenja spasao dva života. Šef komisije za sigurnost pri FIA - Peter Wright objašnjava: „Max Chilton je bio pogođen sa jednim kamenom od prednje osovine a drugi vozač iz IndyCar serije, pogođen je delom olupine drugog automobila u kacigu“.

Нема коментара:

Постави коментар